Kennisbank
123-webhost > Kennisbank overzicht

Zoeken:


Hoe kan ik mijn email in Mac Mail instellen?

Antwoord

1. Open Apple Mail en ga naar 'Voorkeuren'.

2. Klik op 'Account'. Door op het '+ teken' te klikken kunt u een nieuw emailaccount toevoegen. Kies voor de optie 'Voeg andere Mail-account toe...'

3. In het venster dat verschijnt vult u onderstaande gegevens in:

- Volledige Naam: uw eigen naam
- E-Mailadres: het volledige emailadres
- Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

Na enige tijd ziet u de melding dat het account handmatig geconfigureerd moet worden. Klik op 'Volgende'.

4. In het volgende scherm dat verschijnt, vult u de onderstaande gegevens in:

- Type account: IMAP of POP3 (om email op de server te bewaren kiest u IMAP)
- Server inkomende post: de secure mailserver van uw hostingpakket *
- Gebruikersnaam: het volledige emailadres
- Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

Als u de gegevens hebt ingevuld klikt u op 'Volgende'.

5. In het volgende scherm dat verschijnt, vult u de onderstaande gegevens in:

- Server uitgaande post: de secure mailserver van uw hostingpakket *
- Gebruikersnaam: het volledige emailadres
- Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

Als u de gegevens hebt ingevuld klikt u op 'Maak aan'.

Voordat uw emailadres goed werkt dient u nog enkele wijzigingen aan de instellingen uit te voeren. Ga linksboven naar 'Voorkeuren' in het menu en kies daarna voor 'Accounts'. In de kolom links ziet u het emailadres dat u heeft aangemaakt. Klik hier éénmaal op het betreffende emailaccount.

6. Ga naar het tabblad 'Geavanceerd' en stel in:

- Detecteer en update accountinstellingen automatisch: uitvinken
- Gebruik SSL: aanvinken
- Identiteitscontrole: Wachtwoord

Sla de instellingen op door het scherm te sluiten en klik op 'Bewaar'. Ga daarna terug naar 'Voorkeuren' in het menu en kies voor 'Accounts'. Klik op het betreffende emailaccount.

7. Klik in het eerste tabblad 'Accountinformatie' in het uitklapmenu bij 'Server uitgaande post (SMTP)' op 'Wijzig SMTP serverlijst...'.

8. Ga naar het tabblad 'Geavanceerd' en stel in:

- Detecteer en update accountinstellingen automatisch: uitvinken
- Poort: 587
- Gebruik SSL: aanvinken
- Identiteitscontrole: Wachtwoord
- Gebruikersnaam: het volledige emailadres
- Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

9. Klik op 'OK' om uw instellingen in Mail af te ronden en gebruik te maken van uw emailadres.

* De correcte secure mailserver van uw hostingpakket kan u terugvinden in het DirectAdmin-controlpanel van de domeinnaam bij de link 'POP/IMAP email-accounts'.

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Artikel details
Artikel ID: 178
Categorie: Email
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 4.0/5.0 (36)

 
« Ga terug



Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy Policy | Prijzen in euro en exclusief btw tenzij anders vermeld.